{"id":21897,"date":"2023-04-21T11:43:59","date_gmt":"2023-04-21T11:43:59","guid":{"rendered":"https:\/\/digitaaldoen.nl\/?p=21897"},"modified":"2023-04-21T11:50:01","modified_gmt":"2023-04-21T11:50:01","slug":"wat-is-een-utm-code","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digitaaldoen.nl\/wat-is-een-utm-code\/","title":{"rendered":"Wat is een UTM code?"},"content":{"rendered":"\n

UTM codes, of Urchin Tracking Module codes, zijn parameters die aan een URL worden toegevoegd om specifieke informatie over verkeersbronnen en marketingcampagnes te verzamelen. Deze codes maken het eenvoudiger om de effectiviteit van online marketinginspanningen te meten en inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers.<\/p>\n\n\n\n

De UTM code bestaat uit vijf verschillende parameters die inzicht geven in de bron, het medium, de campagne, de term en de inhoud van een bepaalde link.<\/p>\n\n\n\n

UTM codes zijn belangrijk omdat ze marketeers in staat stellen om de prestaties van hun online marketingcampagnes te meten. Met UTM codes kunnen marketeers bijhouden waar verkeer vandaan komt, welke campagnes succesvol zijn en welke aanpassingen nodig zijn om betere resultaten te behalen.<\/p>\n\n\n\n

Door UTM codes te gebruiken, krijgen marketeers een beter beeld van de effectiviteit van hun marketinginspanningen, wat hen helpt om weloverwogen beslissingen te nemen en een hoger rendement op hun investeringen te behalen.<\/p>\n\n\n\n

\n
\n

Inhoudsopgave<\/p>\n<\/span><\/div>\n